Koninklijke Horeca ondersteunt I Love My Ears

De brancheorganisatie voor horecaondernemingen in Nederland, Koninklijke Horeca Nederland (KHN), ondersteunt I Love My Ears. Door de campagne te ondersteunen adviseert zij haar leden met concrete tips om actief bezig te zijn met gehoorbescherming. De drie adviezen en het materiaal van I Love My Ears kan daar goed voor worden gebruikt.

Bij harde muziek wordt al snel gedacht aan concerten bij een festival of poppodium, maar bij een disco of café is de kans op gehoorbeschadiging niet per sé kleiner. In een druk café kan bijvoorbeeld 95 decibel gemeten worden en bij een disco gaat het al snel boven de 100 decibel. Binnen een kwartier kun je dan (blijvende) gehoorschade oplopen. Ook op deze plekken is het dus van belang om je oren te beschermen.

KHN adviseert haar leden om, waar nodig, maatregelen te nemen om gehoorbeschadiging zo veel mogelijk te voorkomen bij hun klanten. De uitingen van I Love My Ears zijn op steeds meer muzieklocaties te vinden, waardoor er gebruik gemaakt kan worden van de herkenbaarheid van de campagne richting de bezoekers. De tips die KHN aan haar leden geeft kun je in het artikel lezen via deze link.